Strona główna    Kontakt z Redakcją NFA    Logowanie  
Szukaj:

Menu główne
Aktualności:
Gorący temat
NFA w mediach
NFA w opiniach
Jak wspierać NFA
Informacje

Linki

Rekomenduj nas
Redakcja
Artykuły
Nowości
Europejska Karta     Naukowca
Patologie środowiska     akademickiego
Oszustwa naukowców
Mobbing w środowisku     akademickim
Etyka w nauce i edukacji
Debata nad Ustawą o     Szkolnictwie Wyższym
Perspektywy nauki i     szkolnictwa wyższego
Czarna Księga     Komunizmu w Nauce i     Edukacji

Wszystkie kategorie
Inne
Reforma Kudryckiej
Postulaty NFA
Reformy systemu nauki
WHISTLEBLOWING
NFA jako WATCHDOG
NFA jako Think tank
Granty European Research Council
Programy,projekty
Kij w mrowisko
Kariera naukowa
Finanse a nauka
Sprawy studentów
Jakość kształcenia
Społeczeństwo wiedzy
Tytułologia stosowana
Cytaty, humor
Listy
Varia
Czytelnia
Lustracja w nauce i edukacji
Bibliografia NFA - chronologicznie
Subskrypcja
Informacje o nowościach na twój e-mail!
Wpisz swój e-mail i naciśnij ENTER.

Najczęściej czytane
Stanowisko NIEZAL...
Mobbing uczelniany
Darmowy program a...
Tajne teczki UJ, ...
Amerykańska konku...
Inna prawda o ucz...
Powracająca fala ...
O nauce instytucj...
Jasełka akademick...
Urodzaj na Akadem...
Menu użytkownika
Nie masz jeszcze konta? Możesz sobie założyć!
Strefa NFA
Statystyki

użytkowników: 0
gości na stronie: 4


Polecamy

NFA na Facebook'u

Ranking Światowych Uczelni 2009







Artykuły > Nowości

sortuj według: tytułu | daty | popularności

O programie PiS dotyczącym systemu nauki …
Autor Robert Kościelny :Każdy, kto choć trochę zna polskie realia, w jakich funkcjonuje szkolnictwo wyższe (a redaktorzy analizowanego tekstu znają go bardzo dobrze), wie iż nie system amerykański niszczy polską naukę, bo nie ma go u nas ani śladu (skąd ten pomysł, Szanowni Autorzy!), ale system radziecki. Panoszący się bez przeszkód od 1951 r. (żyją jeszcze ci, którzy go wprowadzali).
2014-02-28 23:11:49 | odsłon: 2511 pokaż artykuł | nfa.pl |

List otwarty do Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Autor: Jan CieślińskiW dyskusjach o potrzebie wzmocnienia badań naukowych w Polsce nie dostrzega się kluczowego faktu, że pracownicy naukowi uczelni wyższych od lat prowadzą swoje badania naukowe... praktycznie za darmo, gdyż pieniądze jakie Ministerstwo przeznacza dla uczelni publicznych (podstawowy składnik ich funduszu płac) nazywane są potocznie podstawową dotacją dydaktyczną (i dokładnie tak są interpretowane). Zatem badania naukowe prowadzone przez naukowców uniwersyteckich (w ramach działalności statutowej uczelni) w zasadzie nie mają źródła finansowania
2014-01-22 07:20:50 | odsłon: 2673 pokaż artykuł | nfa.pl |

Problemem są służący każdej aktualnej władzy
Autor: Robert Kościelny -Problemem są służący każdej aktualnej władzy Problemem są służący każdej aktualnej władzy, starzy faryzeusze, utytułowane (utytłane) wycieruchy, które mimo szkód jakie uczyniły polskiej nauce (innym sferom życia społecznego) w nagrodę pójdą, lub już są, na tzw. „zasłużoną emeryturę”. Ci, którzy po stanie wojennym decydowali kto może, a kto nie pracować na uczelni, którzy przenieśli służalcze postawy peerelowskie w czasy postpeerelu. Jeszcze większym problemem są pozostawione przez nich klony, o podobnej mentalności.
2013-10-29 09:10:00 | odsłon: 2726 pokaż artykuł | nfa.pl |

'Naszym' profesorom jest po prostu w tym systemie dobrze
Autor: Robert Kościelny. Za piętrowe patologie, za system bizantyjsko-feudalny panujący na uczelniach, za dominację na nich miernot o słusznych 'politpoprawnych' poglądach, tajnych współpracowników i byłych sekretarzy PZPR, za stada baranów budujących swoje kariery na gender i dekonstruowaniu wszystkiego co daje poczucie dumy narodowej, za 'awanse na telefon' i 'utrącanie na telefon', o których dufny w swoją absolutną bezkarność mówił w wywiadzie szef CK Tadeusz Kaczorek - muszą ponieść odpowiedzialność konkretne osoby. Decydenci.
2013-08-15 11:24:05 | odsłon: 2547 pokaż artykuł | nfa.pl |

Czy edukacja (wyższa) jest reformowalna ?
Autor:Waldemar Korczyński Uniwersytet ma zaspokajać ciekawość studiujących i z zasady stawiać więcej (inspirujących) pytań niż nauczać konkretnych, powszechnie już znanych, procedur. To nieporozumienie jest dla obu stron – nauczanych i nauczających – bardzo kosztowne. Ci pierwsi płacą niedopasowaniem do rynku pracy, ci drudzy ogłupiającą dydaktyką bez koniecznego na normalnym uniwersytecie kontaktu intelektualnego ze studentem, który oczekuje od nich gotowych rozwiązań, a nie mało go interesującej dyskusji.
2012-09-19 08:46:09 | odsłon: 2730 pokaż artykuł | nfa.pl |

Akademicka hańba „na własny rachunek”
Autor:Roman Maciej KalinaW tej samej szkole rektor w dwójnasób poświęca własną reputację. Kiedy realizuje marzenia własnego syna (formalnie kandydaturę na prorektora złożył rektor elekt – to jest właśnie przykład zastosowania metody kamuflażu władzy) i kiedy pozbawia realizacji marzeń studentów. Chyba, że się mylę i syn rektora też nie miał wyboru – zrealizował tylko marzenie taty. ...... Dla działającego przy MNiSW Zespołu do Spraw Dobrych Praktyk Akademickich ten materiał powinien być – sądzę – wystarczającym dowodem, że w jednej szkole państwowej możliwe jest skumulowanie nawet 80% praktyk uznanych za szczególnie naganne
2012-06-05 11:07:07 | odsłon: 3465 pokaż artykuł | nfa.pl |

Kandyd a.d. 2012, czy skok na kasę?
Autor:Waldemar Korczyński W nauce i szkolnictwie wyższym pomysłów na naprawę było już więcej niż budowniczych autostrad, a rezultaty są chyba jeszcze gorsze.
2012-05-22 13:23:02 | odsłon: 2776 pokaż artykuł | nfa.pl |

Granice akademickiej hańby
Autor: V...m Upadek na dno hańby wcale nie oznacza końca – z tego poziomu jest jeszcze szansa odbicia się (pozostania także). Niebawem nowy rok akademicki. Wszyscy mają prawo, a wielu możliwość, aby przenieść się do uczelni, gdzie student nie jest statystą w grach strategicznych tzw. elit i poddańczo solidarnych konformistów.
2012-05-10 16:07:27 | odsłon: 4121 pokaż artykuł | nfa.pl |

Nagroda imienia Artura Rojszczaka
Autor:Klub Stypendystów FNP Istnieje wiele programów nagród przyznawanych za wybitne osiągnięcia naukowe. Jednakże, w czasach pościgu za sukcesem mierzonym komercyjną skutecznością aplikacji czy pozycją w indeksie cytowań na rynku literatury naukowej, pewne fundamentalne dla świata nauki wartości umykają uwadze sponsorów i nieczęsto są nagradzane
2011-12-03 12:04:28 | odsłon: 2807 pokaż artykuł | nfa.pl |

Czy znaczenie nauki polskiej w świecie maleje?
Autor:Karol Życzkowski Czy znaczenie nauki polskiej w świecie maleje? Porównanie zmian wartości wskaźników bibliometrycznych sugeruje, że względne znaczenie nauki polskiej w świecie nie rośnie, a wręcz spada. W różnych klasyfikacjach jesteśmy stopniowo wyprzedzani zarówno przez kraje mniejsze pod względem ludności (Szwecja, Izrael, Dania, Tajwan, Finlandia), jak i większe (Korea Południowa, Indie, Brazylia). Czy przeprowadzane obecnie reformy organizacji nauki polskiej oraz utworzenie Narodowego Centrum Nauki wystarczą, aby odwrócić ten niekorzystny trend?
2011-10-28 07:08:27 | odsłon: 2713 pokaż artykuł | nfa.pl |


strona: [1] [2] | wszystkich artów: 12

BLOGI
Józef Wieczorek
Publikacje NFA
DROGI I BEZDROŻA NAUKI W POLSCE
MEDIATOR AKADEMICKI
Etyka i Patologie
Patologie akademickie pod lupą NFA
Patologie akademickie po reformach
Kryzys uniwersytetu w ujęciu polemicznym z Prof. Piotrem Sztompką
Wielki Jubileusz Uniwersytetu Jagiellońskiego A.D. 2014
Konstytucja RP
Rozdzial II WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA
Art. 54.
1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji
Humor akademicki
Ankieta

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta

Partnerzy


Parlament Studentów Rzeczypospolitej Polskiej






Kalendarz
Wrzesień
Nd Pn Wt Sr Cz Pt So
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
© 2007 NFA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
0.03 | powered by jPORTAL 2