Strona główna    Kontakt z Redakcją NFA    Logowanie  
Szukaj:

Menu główne
Aktualności:
Gorący temat
NFA w mediach
NFA w opiniach
Jak wspierać NFA
Informacje

Linki

Rekomenduj nas
Redakcja
Artykuły
Nowości
Europejska Karta     Naukowca
Patologie środowiska     akademickiego
Oszustwa naukowców
Mobbing w środowisku     akademickim
Etyka w nauce i edukacji
Debata nad Ustawą o     Szkolnictwie Wyższym
Perspektywy nauki i     szkolnictwa wyższego
Czarna Księga     Komunizmu w Nauce i     Edukacji

Wszystkie kategorie
Inne
Reforma Kudryckiej
Postulaty NFA
Reformy systemu nauki
WHISTLEBLOWING
NFA jako WATCHDOG
NFA jako Think tank
Granty European Research Council
Programy,projekty
Kij w mrowisko
Kariera naukowa
Finanse a nauka
Sprawy studentów
Jakość kształcenia
Społeczeństwo wiedzy
Tytułologia stosowana
Cytaty, humor
Listy
Varia
Czytelnia
Lustracja w nauce i edukacji
Bibliografia NFA - chronologicznie
Subskrypcja
Informacje o nowościach na twój e-mail!
Wpisz swój e-mail i naciśnij ENTER.

Najczęściej czytane
Stanowisko NIEZAL...
Tajne teczki UJ, ...
Mobbing uczelniany
Darmowy program a...
Amerykańska konku...
Inna prawda o ucz...
Powracająca fala ...
O nauce instytucj...
Jasełka akademick...
Urodzaj na Akadem...
Menu użytkownika
Nie masz jeszcze konta? Możesz sobie założyć!
Strefa NFA
Statystyki

użytkowników: 0
gości na stronie: 9


Polecamy

NFA na Facebook'u

Ranking Światowych Uczelni 2009







Artykuły > Europejska Karta Naukowca > Europejska Karta Naukowca - ankieta NFA
ANKIETA NIEZALEŻNEGO FORUM AKADEMICKIEGO na temat wdrażania Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych Ankieta ważna dla wykonania opracowania "Analiza zasadności wprowadzenia w Polsce zaleceń 'Europejskiej Karty Naukowa' i 'Kodeksu Postępowania przy Zatrudnianiu Naukowców' w ramach pierwszego kroku na drodze do realizacji postulatów NFA ---------------------------------------------------------------

I.Rodzaj instytucji naukowej

uczelnia państwowa
uczelnia niepaństwowa
placówka PAN
jednostka badawczo-rozwojowa

II. Czy w Twojej jednostce podjęto działania mające na celu wdrożenie zaleceń Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych ?
dotyczące:
a/ jawności dorobku naukowego,
b/ przejrzystości kryteriów i rezultatów oceny nauczycieli akademickich i jednostek uczelnianych,
c/ rekrutacji nauczycieli akademickich na podstawie otwartych konkursów przy zachowaniu zasady równego traktowania kandydatów (konkursy nieustawiane)
d/ przejrzystości zasad przydziału funduszy na badania i jawności rezultatów badań,
e/ obowiązku opracowania planów rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich,
f/ stymulowania odpowiednimi regulacjami prawnymi mobilności naukowców, która winna być doceniana przy zatrudnianiu i ocenie pracowników oraz przy przydzielaniu funduszy na badania,
g/ dostępu do procedur odwoławczych we wszystkich kwestiach związanych z zatrudnieniem i finansowaniem h/ możliwości korzystania z pomocy niezależnego od władz mediatora akademickiego w rozwiązywaniu konfliktów i/ innych zaleceń

III. Powyższe zalecenia umieszczono:

 a/ w statucie ( prześlij statut, podaj jego adres internetowy)
b/ w innych przepisach i regulaminach ( prześlij odpowiednie zapisy, podaj adres )

IV. Czy Twoim zdaniem :
1. wdrożenie zaleceń Karty i Kodeksu będzie korzystne dla zmiany systemu nauki w Polsce ? uzasadnij :
2. istnieją przeszkody we wprowadzaniu w życie zaleceń Karty i Kodeksu
a) przeszkody ogólnokrajowe (np. prawne) uzasadnij :
b) specyficzne w twoim miejscu pracy uzasadnij :

V. Skąd masz informacje o Europejskiej Karcie Naukowca i Kodeksie postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych ?
Bardzo proszę o rozpowszechnienie ankiety w środowisku akademickim
Po wypełnieniu ankietę proszę przesłać na adres:
jozef.wieczorek@interia.pl
UWAGA: Twoje uwagi mogą mieć znaczenie dla przeprowadzenia pozytywnych zmian systemu nauki w Polsce. Samym narzekaniem niczego nie zmienisz. Wypełniając ankietę możesz coś zmienić !
nfa.pl

© 2007 NFA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
0.127 | powered by jPORTAL 2